پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:45 - 1399/10/06

خطر جدید/فلج دست و پا از علایم کرونا

اگر ویروس کرونا وارد نخاع شود می‌تواند علایم اختلال سیستم اعصاب محیطی از جمله فلج دست و پا را ایجاد کند.

کارگر آنلاین | دکتر مژده قبایی افزود: طیف وسیعی از علایم بیماری کرونا در این ماه‌ها توسط متخصصان شناسایی شده است و به نظر می‌رسد علایم دیگری هم وجود دارد که به علت کرونا در بیماران مبتلا ایجاد خواهد شد و آن‌ها علایم دراز مدت و دیرظهور ناشی از این ویروس هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این ویروس از طریق بینی به سیستم اعصاب مرکزی و مغز راه می‌یابد علایم از اختلال‌های بویایی و چشایی آغاز می‌شود، اما علایم به صورت اختلال در سطح هوشیاری، اضطراب، افسردگی و بی قراری، زود رنجی، خستگی زودهنگام و سکته‌های مغزی و انسفالیت ادامه می‌یابد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی با اشاره به اینکه این ویروس به عروق بدن حمله می‌کند افزود:ریه، قلب، مغز و کلیه‌ها بیشترین آسیب ناشی از کرونا را می‌بینند و اگر ویروس وارد نخاع شود منجر به فلج دست و پا نیز می‌شود کما اینکه این علایم در بیماران کووید۱۹مشاهده شده است.

خانم قبایی گفت: همه چیز در مورد این ویروس شناسایی نشده و علایم ماندگارتر و دیرظهورتر این ویروس نیازمند زمان بررسی بیشتری است.

وی تاکید کرد: با توجه به جهش‌های مکرر این ویروس مردم نباید به واکسن آن دل خوش و بیش از هر زمانی در رعایت فاصله گذاری‌ها و زدن ماسک دقت کنند.

دکتر قبایی در توصیه به کسانی که هنوز دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند نیز گفت: این افراد اگر کرونا را باور ندارند داوطلبانه به بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها مراجعه کنند و به کارکنان درمانی در ارایه خدمات به بیماران کرونایی از جمله جابه جایی بیمار و حتی غذا دادن بیماران کمک کنند تا از نزدیک شاهد وضعیت این بیماران باشند.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین